רכב BEV בעל הנעה חשמלית מלאה, מופעל באמצעות מערכות חשמל ומנוע חשמלי עוצמתי המוזן מתאי סוללה בכל קיבולת משתנה.
מערכות הינע ברכב חשמלי לרוב לא דורשים תחזוקה שוטפת, לא דורשת החלפת שמנים והיא נטולת פליטת מזהמים. לרכב חשמלי יש מערכות מכאניות כגון בלמים ועוד שדורשים בדיקה ותחזוקה.
למידע מפורט יש להסתכל בהמלצת יצרן
ללא ספק זו התחבורה של המחר, ללא זיהום סביבתי, טכנולוגיה נקייה, פריצת הטכנולוגית נבעה בזכות הסוללות בעלי הספק וקיבולת גבוה, הגדלת טווח נסיעה ארוך יותר וזמני טעינה קצרים יותר.
רכב היברידי HEV או רכב היברידי plug-in, נקרא PHEV, מופעל על ידי מנוע בעירה וגם על מנוע חשמלי עם קיבולת סוללה קטן, לרוב מסייע בתחילת נסיעה והאצה. ברכב היברידי, האנרגיה החשמלית מופקת מכוח הבלימה של המנוע הסוללה הנטענת, רכבי PLUG-IN האנרגיה מופקת מטעינה חיצונית.
ברכב חשמלי מלא BEV, יש מנוע חשמלי חזק וקיבולת סוללה גדולה בהרבה לקבלת טווח נסיעה ארוך ומתאים.
ההמלצה הרווחת מצד יצרני הרכב השונים לטעון בטעינה ביתית ממושכת ולהגביל עד 95% מנפח הסוללה, וזאת במטרה לשמור ולהאריך את יעילות וחיי הסוללה.
עלות הטעינה היא בהתאם לתעריף הנוכחי של חברת החשמל הינה כ 0.55 ₪ לקוט”ש [KWh], בדומה לכל מכשיר חשמלי שמחובר בבית.
נניח שניתן למלא סוללה מאפס ב- 70KWh (סוללה ממוצעת), אז 70×0.55=35 כלומר 35 ₪ לטעינת סוללה מלאה. סוללה מלאה בממוצע, תאפשר מרחק נסיעה בסך של כ- 350 ק"מ.
כעת על פי החשבון של כמה ק"מ בחודש עושה הנהג בכל חודש, ניתן לדעת את העלות החודשית והחיסכון הנצבר מנסיעה ברכב חשמלי מלא בהתאם לנתוני הרכב (ראה מפרט יצרן הרכב).
מערכות הטעינה של EVolt מוגנות ובטיחותיות עם תקן ארופאי מחמיר ובהתאם לחוק החשמל הישראלי. כל המערכות מותקנות עם פחת נגד התחשמלות.
בשימוש תקין והקפדה על הוראות הבטיחות אין חשש בדומה לכל מכשיר חשמלי בבית.
לחברת EVolt יש מגוון מערכות טעינה גם לחיבור חד פאזי וגם לתלת פאזי.
הדרך הנכונה להתאים לך את השירות היא להגיע לסקר אתר, ובמהלכו תקבל את ההתאמה המיטבית לצרכים שלך.
לחצו כאן למעבר לנציג שירות
היא שיטה נפוצה המאפשרת לכל דייר בבניין משותף, משרד או מבנה ציבורי לטעון את רכבו החשמלי ישירות מהחשמל המרכזי במשותף. כל דייר משלם עבור צריכת החשמל שלו בלבד, באמצעות מונה דיגיטלי אישי.
יתרונות :לרוב עלויות התקנה נמוכות, קירבה לאזור החניה
חסרונות :תלות בוועד הבית, מחסור אנרגטי להוספת עמדות נוספות
אפשרות זו נפוצה עבור בעלי דירות במתגוררים בבניין המעוניינים בחיבור ישירות ללוח הפרטי בדירה. התקנת עמדת טעינה לרכב חשמלי מלוח דירתי מצריכה תכנון מיוחד וזהיר עם התייחסות למכשולים ולאילוצים.
יתרונות :חשמל פרטי ללא אילוצי וועד הבינין
חסרונות :מעברים מורכבים וכניסה לתוך הדירה בהתאם לאילוצי השטח
דרך בטוחה ויעילה להתקנת עמדת טעינה לרכב חשמלי בצריכה פרטית. לוח הפיצול מחובר למונה חברת חשמל הדירתי ומפצל בין כניסת החשמל לבית לעמדת הטעינה. לוח פיצול ניתן לחבר גם בבית פרטי בסמוך "לפילר חברת החשמל" או בבניינים משותפים הממוקם בארון או בחדר מונים ייעודי.
יתרונות : חשמל פרטי ללא אילוצי וועד הבינין, לא נדרש כניסה פיזית ללוח הדירתי
חסרונות : לרוב עלויות התקנה גבוהות ודורשות מעורבות חברת חשמל
התקנת מלוח חשמל ייעודי עבור עמדות טעינה בבניינים משותפים משמש כמרכז בקרה וחלוקה של החשמל לעמדות הטעינה, ומבטיח אספקת חשמל בטוחה ויעילה ומאפשר חלוקה הוגנת של עומס החשמל בין הדיירים.
לוח החשמל הייעודי מאפשר גם התקנה של מערכות ניהול חכמות, המאפשרות שליטה מרחוק על תהליך הטעינה, אופטימיזציה של צריכת החשמל, וחלוקת עומסים דינמית בהתאם לזמינות החשמל ברשת.
ניתן לחבר עמדות טעינה עם פרוטוקול תקשורתOCPP המאפשר תקשורת בין עמדות הטעינה לבין מפעיל השירות.
מעוניינים להתקין עמדת טעינה או להבין כיצד שירות זה יכול לסייע לכם צוות היועצים שלנו זמין עבורכם .
טעינת רכב חשמלי מתבצעת בשתי שיטות עיקריות בזרם חילופין (AC) וזרם ישר (DC).
טעינה ביתית של רכב חשמלי באמצעות עמדת טעינה AC היא הדרך הנוחה והיעילה ביותר לטעון את הרכב שלך בבית בזרם חילופין (AC) . המטען המובנה ברכב ממיר את זרם החילופין (AC) לזרם ישר (DC) הדרוש לסוללה.
עמדות טעינה DC מספקות הספק טעינה גבוה המאפשר טעינה מהירה מאוד של הסוללה, בתלות של עמדת הטעינה והאנרגיה הזמינה בעמדה. טעינה זו מתאימה לעמדות ציבוריות ונדרש זרם טעינה גבוה שאינו בנמצא בבתים
מערכת ניהול עומסים היא מערכת חכמה המותקנת בעמדות טעינה לרכבים חשמליים, ומטרתה לאזן באופן אוטומטי את צריכת החשמל של הרכב הטוען עם הצריכה הכוללת בבית. המערכת מנטרת את צריכת החשמל של כל המכשירים בבית ומחשבת את כמות החשמל הזמינה לטעינת הרכב, מבלי לגרום לעומס יתר על מערכת החשמל הביתית ולהוביל להפסקות חשמל.
משך טעינה של סוללת רכב חשמלי תלוי במספר גורמים וביניהם, הספק טעינה בפועל, איכות טעינה, גודל סוללה, מצב סללה, טמפרטורת סביב ועוד. בממוצע משך טעינה למרבית הרכבים בטעינה תלת פאזי 11KW תיקח כ 5-7 שעות.
מהירות הטעינה של הרכב החשמלי נקבעת בראש ובראשונה על ידי המטען הפנימי שברכב. לצד זאת המהירות נגזרת גם מפרמטרים נוספים כגון הספק החשמל הפנוי לטובת הטעינה. איכות המטען שבעמדת הטעינה משפיעה על מהירות הטעינה וקיימת עדיפות ברורה למטענים חכמים, טכנולוגים ומתקדמים.
בהחלט! מערכות הטעינה ובפרט אלו מתוצרת אירופה, עוצבו בהקפדה עם סטנדרטים גבוהים של בטיחות ואמינות תוכננו בקפידה כדי להגן על הסוללה ומונעים נזק לסוללה ומבטיחים שקט נפשי מלא וגם תספק לך חווית טעינה חלקה ונוחה.
מערכות ההגנה מפסיקות את הטעינה אוטומטית כשהסוללה מגיעה לקיבולת המקסימלית, ומצוידות במנגנוני בטיחות מתקדמים כמו הגנה מפני קצר חשמלי, התחממות יתר וזליגת זרמי DC. בנוסף, מערכות אלו עומדות בתקנים מחמירים של בטיחות, ומעניקות שקט נפשי לבעלי רכבים חשמליים.
בחירת עמדת טעינה איכותית היא החלטה משמעותית עבור כל בעל רכב חשמלי. מעבר לבחירה בעמדה המתאימה לסוג הרכב שלך, להספק וזרם טעינה ועמידות לתנאי הסביבה, חשוב לא פחות לבחור ביצרן מנוסה ובעל מומחיות ומוניטין בתחום טעינת רכבים חשמליים שישרת אותך נאמנה שנים רבות.
מלבד הבחירה בדגם המוצר חשוב לבחור בייצרן מנוסה בעל מוצרים שעומדים בתקנים אירופאים מחמירים ומגיעים עם אחריות ארוכה. חברה המספקת אחריות ארוכה על המוצר מעידה על איכותו ואמינותה.
בחירת חברה בעלת ביטוח קבלנים וביטוח נזקים בעת התקנת עמדת טעינה לרכב חשמלי היא חיונית. ביטוחים אלה מספקים כיסוי במקרה של נזקים שעלולים להתרחש במהלך ההתקנה, כגון פגיעה ברכוש או טעויות מקצועיות. בנוסף, הם מעידים על מקצועיות החברה ועמידתה בתקנים. מומלץ לבקש לראות את תעודת הביטוח של החברה ולברר את היקף הכיסוי לפני שאתם בוחרים בה
תקופת האחריות על עמדת טעינה לרכב חשמלי היא מעין "רשת ביטחון" המגינה עליך בדרך כלל ומכסה פגמים בחומרים, חלקים פגומים וליקויים בייצור ובהרכבה ולרוב גם ליקויים בהתקנה.
אחריות לא תכסה שימוש לא נכון במוצר, בלאי טבעי , פגיעות פיזיות במוצר, תקלות שנגרמו כתוצאה מכוח עליון, בעיה שלא קשורה לעמדה עצמה וכו. חשוב לעיין התקנון כתב האחריות המפרט את מגבלות האחריות.
כאשר יצרן מציע אחריות ארוכה, הוא בעצם משדר ביטחון רב באיכות המוצר שהוא מייצר. הוא מאמין כי העמדה תחזיק מעמד לאורך זמן ותעבוד בצורה תקינה, ולכן הוא מוכן לתת אחריות ארוכה.
עלות התקנת עמדת טעינה לרכב חשמלי מושפעת מגורמים רבים, ביניהם המרחק בין החניה ללוח החשמל, סוג התשתית הקיימת, הצורך בעבודות תשתית נוספות כמו חציבה או הכנת תעלות, גובה הקומות בבניין, הוספת עזרים לתוואי ההתקנה, מיקום חניה במרחב.
חשוב לבחור בחברה שיש לה ביטוח קבלנים וביטוח נזקים למקרה של נזק כתוצאה מעבודה.
בכדי לקבל הצעת מחיר מדויקת ומותאמת לצרכים הייחודיים של החניה שלך, מומלץ לפנות לחברות מתמחות , להעביר סרטון קצר שמראה את אזור החנייה ואת התוואי דרך עד ללוח החשמל ולהשוות בין ההצעות בצורה מושכלת.
שלב ראשוני מתבצע אבחון תשתיות חשמל ובדיקה מקיפה של מערכת החשמל בבית או בעסק כדי לוודא תוואי התקנה ועמידות לוח החשמל בעומס הנוסף של עמדת טעינה.
כשלב שני נבחר את מיקום האידאלי לעמדת הטעינה תוך התחשבות בגורמים כמו גישה נוחה לרכב , מעבר תשתיות חשמל עד ללוח ואילוצים פיזיים אחרים
שלב שלישי נבחר את סוג עמדת הטעינה בהתאם לצרכים, קיימים סוגים שונים של עמדות טעינה שיתאימו לצרכים שלך.
צוות היועצים שלנו עומד לרשותך וישמח לבצע סקר וידיאו מקדים
תהליך מעבר לרכב חשמלי והתקנת תשתיות לעמדת טעינה לרכב חשמלי חדשה לכולנו, התהליך לא חייב ליהיות מורכב ומסובך כפי שזה נראה, ליווי של נציג שירות שמבין בתהליכים יהפוך לתהליך חלק ופשוט.
לכל דייר בבית משותף זכות לשימוש סביר ברכוש המשותף התקנה בביניין משותף יש צורך ברוב של 51% מבעלי הדירות
חוק המקרקעין זה נועד לקדם את השימוש ברכבים חשמליים בישראל, ולהקל על תהליך התקנת עמדות טעינה בבתי מגורים משותפים ולהפחית סכסוכי שכנים. בכל מקרה יש להתייעץ עם שירות משפטי.
נכון לחודש מאי 2024 הכנסת אישרה את הצעת החוק לפיה, בין היתר, בחניה צמודה לדירה ניתן יהיה לחבר עמדת טעינה לחיבור חשמל דירתי או לחיבור ייעודי קיים, גם ללא הסכמת בעלי הדירות האחרים זאת בכפוף לעמידה בכללים שעניינם שמירה על בטיחות וחזות הבית עם זאת, עוד מוצע, כי בחניה שהיא חלק מהרכוש המשותף ניתן יהיה להתקין עמדת טעינה בהסכמת רוב מיוחד של שני שליש מבעלי הדירות, שייקבעו גם את הסדרי השימוש בעמדת הטעינה, תוך התחשבות בצרכיהם של כלל בעלי הדירות המשתמשים בחניות המשותפות.
התקנת מלוח חשמל בהתקנה ייעודית לעמדת הטעינה היא הפתרון הבטיחותי והיעיל ביותר מגן מפני קצר חשמלי ועומס יתר.
לוח החשמל הוא למעשה "לב" המערכת החשמלית, והוא אחראי על חלוקת החשמל בצורה בטוחה ומבוקרת לכל נקודות החשמל במבנה.
תקנות החשמל לעמדות טעינה מגדירות תקנות ברורות ומחמירות שמטרתם לשמור על בטיחותכם.
חשמלאי מוסמך יבצע את ההתקנה בהתאם לתקנים המחמירים ביותר, ויבטיח תפקוד תקין ואמין של עמדת הטעינה.
התקן המגדיר של הנציבות הבין-לאומית לאלקטרוטכניקה ומכון התקנים הישראלי.
תקן IEC61851 תקן זה חל על עמדות טעינה לרכב חשמלי.
תקן IEC62196 מגדיר שקעים, תקעים, חיבורים לרכב.
תקןIEC62893 מגדיר כבלים לטעינה.
אנו תמיד זמינים כדי לעזור לך. בין אם זו בעיית תמיכה, שאלה לגבי מוצר שלנו, או כל שאילה אחרת, אנחנו כאן כדי להשיב לבקשתך.
WhatsApp us